• Kontrast
  • Tekst
  • Powiększenie
  • Skalowanie treści 100%
  • Aa Czcionka 100%
  • Wysokość linii 100%
  • Odstęp liter 100%

Przedszkole nr 147
w Warszawie

NASZE PROGRAMY
Naszym priorytetem jest uszanowanie odrębności rozwojowej dziecka. Bliska jest nam IDEA PODMIOTOWOŚCI – która wyraża się stymulowaniem indywidualnego rozwoju każdego dziecka zgodnie z jego możliwościami. Opiera się na aktywności przedszkolaków, rozwijając mocne strony każdego z nich. Kształtuje w dziecku szeroko pojętą samodzielność, która przejawia się w samoobsłudze, gotowości do podejmowania inicjatyw oraz umiejętności radzenia sobie z problemami.
Duży nacisk kładziemy na rozwijanie umiejętności SKUTECZNEGO POROZUMIEWANIA SIĘ , ze szczególnym uwzględnieniem przeżywania, nazywania i wyrażania przez dziecko uczuć.
Niezmiernie ważne są również treści dotyczące technik twórczych oraz ćwiczeń wspierających budowanie POZYTYWNEGO OBRAZU WŁASNEJ OSOBY.
Sprzyja to kreowaniu jednostki OTWARTEJ NA INNYCH LUDZI I ŚWIAT. Ogromne znaczenie ma stała i systematyczna WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI, która jest kluczem do wszystkich sukcesów.
 Programyrealizowane w 2024/2025 roku:
  • Program Wychowania Przedszkolnego MAC EDUKACJA
  • Program "Odmienna Metoda Nauki Czytania" - J. Majchrzak
  • Program "Wiem, czuję, rozumiem. Wychowanie do wartości" E. Bukowiecka-Górny oraz M. Pawlak
  • Program autorski "Więcej wiemy, zdrowo rośniemy" D. Kowalczyk, A. Malinowska-Mosiej
  • Program MEN "Kto ty jesteś - Polak Mały"
 
NASZA OFERTA:
Sprawowanie Funkcji DYDAKTYCZNEJ, WYCHOWAWCZEJ I OPIEKUŃCZEJ poprzez:
Czuwanie nad prawidłowym rozwojem dziecka,w tym ustawiczne wyrównywanie niedomagań w sferze emocjonalnej;
Ukazanie mocnych stron dziecka;
Uszanowanie indywidualnego tempa rozwoju dziecka;
Okazywanie zainteresowania problemami dziecka;
Zachęcanie do podejmowania aktywności;
Docenianie i uznawanie działalności dziecka;
Ustawiczna troska o zapewnienie równych szans, warunków osiągania sukcesów, umacniania wiary we własne siły;
Rozbudzenie ciekawości poznawczej;
Rozwijanie samodzielności w samoobsłudze;
Rozwijanie samodzielności ruchowej;
Wyrabianie nawyków higienicznych;
Wzbogacenie wiedzy o otaczającym świecie, rozwijanie zachowań prozdrowotnych i proekologicznych;
Rozwijanie postawy badawczej;
Zdobywanie wiedzy o miejscu zamieszkania, regionie, kraju;
RZETELNE PRZYGOTOWANIE DO SZKOŁY, RÓWNIEŻ POD WZGLĘDEM EMOCJONALNYM!!!
Zapewnienie bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkolu
Zdobywanie wiedzy o zdrowym i bezpiecznym stylu życia
BEZWZGLĘDNE PRZESTRZEGANIE DIET podanych przez rodziców.

Współpraca z rodzicami i środowiskiem
Otwarty styl pracy placówki, sprzyjający włączeniu rodziców do prac dydaktyczno – wychowawczych;
Organizowanie imprez integracyjnych, wycieczek i spotkań z udziałem rodziców;
Systematyczne informowanie rodziców o sukcesach i trudnościach dziecka;
Umożliwienie obserwacji dziecka podczas zajęć otwartych i adaptacyjnych;
Indywidualne spotkania nauczyciela z rodzicami, organizacja zebrań podsumowujących pracę w I i II semestrze;
Systematyczne informowanie rodziców o realizowanych tematach kompleksowych w danej grupie wiekowej, wycieczkach i akcjach organizowanych na terenie przedszkola;


 

facebook