NASZE PROGRAMYNaszym priorytetem jest uszanowanie odrębności rozwojowej dziecka. Bliska jest nam IDEA PODMIOTOWOŚCI – która wyraża się stymulowaniem indywidualnego rozwoju każdego dziecka zgodnie z jego możliwościami. Opiera się na aktywności przedszkolaków, rozwijając mocne strony każdego z nich. Kształtuje w dziecku szeroko pojętą samodzielność, która przejawia się w samoobsłudze, gotowości do podejmowania inicjatyw oraz umiejętności radzenia sobie z problemami.Duży nacisk kładziemy na rozwijanie umiejętności SKUTECZNEGO POROZUMIEWANIA SIĘ , ze szczególnym uwzględnieniem przeżywania, nazywania i wyrażania przez dziecko uczuć.Niezmiernie ważne są również treści dotyczące technik twórczych oraz ćwiczeń wspierających budowanie POZYTYWNEGO OBRAZU WŁASNEJ OSOBY.Sprzyja to kreowaniu jednostki OTWARTEJ NA INNYCH LUDZI I ŚWIAT. Ogromne znaczenie ma stała i systematyczna WSPÓŁPRACA Z RODZICAMI, która jest kluczem do wszystkich sukcesów. Programyrealizowane w 2024/2025 roku:
Współpraca z rodzicami i środowiskiem
- Program Wychowania Przedszkolnego MAC EDUKACJA
- Program "Odmienna Metoda Nauki Czytania" - J. Majchrzak
- Program "Wiem, czuję, rozumiem. Wychowanie do wartości" E. Bukowiecka-Górny oraz M. Pawlak
- Program autorski "Więcej wiemy, zdrowo rośniemy" D. Kowalczyk, A. Malinowska-Mosiej
- Program MEN "Kto ty jesteś - Polak Mały"
Czuwanie nad prawidłowym rozwojem dziecka,w tym ustawiczne wyrównywanie niedomagań w sferze emocjonalnej;Ukazanie mocnych stron dziecka;Uszanowanie indywidualnego tempa rozwoju dziecka;Okazywanie zainteresowania problemami dziecka;Zachęcanie do podejmowania aktywności;Docenianie i uznawanie działalności dziecka;Ustawiczna troska o zapewnienie równych szans, warunków osiągania sukcesów, umacniania wiary we własne siły;Rozbudzenie ciekawości poznawczej;Rozwijanie samodzielności w samoobsłudze;Rozwijanie samodzielności ruchowej;Wyrabianie nawyków higienicznych;Wzbogacenie wiedzy o otaczającym świecie, rozwijanie zachowań prozdrowotnych i proekologicznych;Rozwijanie postawy badawczej;Zdobywanie wiedzy o miejscu zamieszkania, regionie, kraju;RZETELNE PRZYGOTOWANIE DO SZKOŁY, RÓWNIEŻ POD WZGLĘDEM EMOCJONALNYM!!!Zapewnienie bezpiecznego pobytu dziecka w przedszkoluZdobywanie wiedzy o zdrowym i bezpiecznym stylu życia
BEZWZGLĘDNE PRZESTRZEGANIE DIET podanych przez rodziców.
Współpraca z rodzicami i środowiskiem
Otwarty styl pracy placówki, sprzyjający włączeniu rodziców do prac dydaktyczno – wychowawczych;Organizowanie imprez integracyjnych, wycieczek i spotkań z udziałem rodziców;Systematyczne informowanie rodziców o sukcesach i trudnościach dziecka;Umożliwienie obserwacji dziecka podczas zajęć otwartych i adaptacyjnych;Indywidualne spotkania nauczyciela z rodzicami, organizacja zebrań podsumowujących pracę w I i II semestrze;Systematyczne informowanie rodziców o realizowanych tematach kompleksowych w danej grupie wiekowej, wycieczkach i akcjach organizowanych na terenie przedszkola;